Saturday 14 January 2012

Politik Yang Di Suntut

Aku agak tertarik dengan cakap kawan-kawan dalam menceritakan kisah masa depan politik Malaysia. Terlalu banyak ramalan yang dikeluarkan. Ada yang sampai kata telah ditetapkan dari zaman atok moyang perdana menteri sekarang. Cerita.... memang sampai tek tarik depan mata jadi teh ais.


Bomoh rentung Pakatan Rakyat yang dibawa ke Mahkamah pada 901.

Ramalan Bomoh Pakatan

    R-  Rahman ( Abdul kat depan bomoh dah hilangkan )
    A-  Abdul Razak
    H-  Hussein
    M - Mahathir
    A - Abdullah
    N - Najib

    A - Cewahhh..dia buat tanya2 aku tu... ANWAR? Cara dia cakap mcm nak suruh nama GAY tu keluar dari mulut aku.
    B - ...
    D - ...
    U - ...
    L - ...

Berani Berkata Walaupun Pahit

Aku agak risau dengan senario yang ada sekarang. Mereka yang berani berkata UMNO adalah parti yang dia pilih, tak banyak. Kalau kat tempat aku ni boleh dikira jumlahnya. Yang aku paling respek adalah dua sahabat, pemandu kenderaan Sekolah Sukan. Berbual dengan aku siap tunjuk kad ahli UMNO. Tabik la bro. Ada satu kumpulan lagi, cerita pasal kerajaan tak adil, minyak mahal, pasal altantuya dan seterusnya anwar diperdaya. Tapi esoknya, sama-sama pula nak tubuhkan UMNO cawangan.

Filem Yang Perlu Anda Tonton

S A L T

Salt mengisahkan ejen CIA, Evelyn Salt dituduh menyembunyikan identiti sebenarnya sebagai perisik Russia dan mempunyai agenda membunuh Presiden. Russia telah merekrut beberapa kumpulan kanak-kanak istimewa yang diasuh dari kecil sebagai perisik/assasin. Kemudian mereka ini akan dihantar ke sekolah sehingga berjaya dalam akademik dan seterusnya menyelinap masuk bekerja dalam agensi kerajaan Amerika Syarikat sebagai pegawai atasan. Sehinggalah satu tempoh, mereka akan melaksanakan misi asas perjuangan, memporak perandakan negara & membunuh presiden.

Taliban Yang Bijak

Apa yang ada di Malaysia sekarang ini pun tak lari dari filem SALT. Banyak pelakon tambahan. Baik dari akar umbi hinggalah kepada pemimpin.Tak tahulah adakah situasi ini disedari oleh Kerajaan Barisan Nasional. Lenanya mereka digosok sampai Mahasiswa naik kepala. Lenanya mereka digosok sampai ISA dimansuhkan. Pelbagai artikel hasutan dibukukan seperti dapat lesen percetakan kelas A1. Jangan sampai sehingga satu masa, sedang kita sorak gembira, tiba-tiba diberi tamparan seperti mahkamah memutuskan anwar tidak bersalah.

Antara Projek Cemerlang Mereka


Lihatlah bagaimana Majlis Peguam yang kononnya mendokong demokrasi dan adil lalu menyokong BERSIH tiba-tiba berhimpun bersama PAKATAN akhirnya menidakkan hak SAIFUL untuk merayu? Bukankah mereka ini sepatutnya bersifat neutral? Adakah cerita ini telah dirancang atau bersifat kebetulan?


Jadilah rakyat yang bijak. Jadilah pengguna yang bijak.


No comments:

Post a Comment