Saturday 27 July 2013

PEJUANG MELAYU TERAKHIR


Empat pemuda melayu yang memberi pengajaran kepada budak cina kiasu A.K.A penjaga 7 kedai judi yang menghina agama islam bakal dijatuhkan hukuman gantung sampai mati atau penjara seumur hidup. Empat pemuda ini takda pun aku dengar dapat pembelaan peguam dari mana-mana pertubuhan Melayu, jauh sekali Kelab Putra 1 Malaysia atau pemimpin-pemimpin yang kononnya memperjuangkan nasib orang Melayu. 

Hoi! Takda sapa2 ke yang nak ajar budak2 ni tukar pengakuan jadi 'pukul sebab geram'??

Mungkin empat pemuda ini akan dapat pembelaan sekiranya perbuatan yang dilakukan adalah sebelum pilihanraya. Inilah nasib orang Melayu.

Polis Awsome!

Pantas & cekap. Itulah ungkapan yang layak untuk aku beri pada mereka dalam mengendalikan kes ini. Tapi...empat orang ni semuanya bekerja. Yang sorang tu ahli perniagaan dan ada toyota Alphard lagi. Kok iya pun jangan la bubuh alasan culik + minta wang tebusan RM3000. RM3000 bahagi empat baru dapat sorang RM750. Tolak duit minyak, jajan masa nak mengUSHA mangsa, top up hp, nak bayar bulanan kereta proton wira pun suam2 kuku. Mentang-mentang lah yang kena pukul tu anak buah tauke judi. Haiseh.. Naya orang la.

Apa yang aku nak katakan adalah pejuang-pejuang Melayu yang selama ini menjerit sana-sini, keluar TV keluar surat khabar adalah tak lebih dari pejuang politik Melayu yang berahi mencari populariti, pentingkan periuk nasi sendiri dan kecut telur. Mana memorandum korang? Mana sepanduk korang?

Inilah empat pejuang Melayu terakhir yang terakhir akan kita lihat selepas ini.

1 comment:

  1. inilah akibat nya apabila lebih ramai pemimpin yang dipilih atau yang terpilih menjadi pemimpin berlandaskan kriteria kawan-kawan, sap-sap soi, you tap my back, I tap your back, bahalul pun tak apa, kaki bodek pun tak apa,tak ada jati diri pun tak apa, pakar pidato tak ada maruah pun tak apa, pandai berlakun pun tak apa, yang tiada semangat pasukan pun tak apa, asalkan dapat bahagian *=*3@. Itulah kebanyakan pemimpin Melayu yang ada sekarang, gagal melihat dari mata hati! Masing-masing sudah berkira keuntungan sendiri! Tiada isu jadi pemimpin untuk negara dan bangsa! Tanda-tanda pemimpin macam ni jelas, "play and Play safe! Aku pasti tu tak budak-budak tu geram dengan penghinaan segelintir haram jadah yang mempersenda Melayu dan Islam! Orang Melayu Islam memang terikat dengan peraturan yang jelas dalam agama. Kita tak macam bangsa lain , main tembak dan parang ikut suka!Tulah sebab budak-budak tu setakat acah mengacah sahaja! tapi sayang, sudah ditafsir perbuatan mereka sebegitu rupa! memang benar, mana dia peguam Melayu?!

    ReplyDelete