Friday, 14 December 2012

BERITA GEMBIRA UNTUK KAKITANGAN KERAJAAN

Video ini ditujukan istimewa untuk kakitangan kerajaan terutamanya kakitangan JPN yang menyokong Pakatan Rakyat. Korang ni dah macam kunta-kinte dah...



Memang standard tapak kaki la korang di mata mereka...
Undilah Pakatan Rakyat.
Kompom hari-hari kena maki...

Thursday, 6 December 2012

WAKIL PENIPU DARI PARTI HIJAU DAUN GANJA


I cepat teransang bila mendengar perkataan POLITIK.
I minat bendera PAS sebab ia berlubang di tengah.
Owhh.. teransang lagi i...


Dalam Twitter Abby, dia cakap :

Pada pengamatan aku, mungkin kumpulan lain ( kawan dia ) yang dimaksudkan oleh Abby ni pergi ke Qiryat Gat atau Jerusalem, dekat2 dengan Palestine. Ambik yang positif lah. Maybe dorang tak perasan yang dorang pi melawat tu adalah negara Israel. Al maklumlah... cogan kata sama... PAS FOR ALL..


Petikan Sinar Harian

Mahmoud Abbas jemput Najib lawat Palestin

3 Disember 2012
PUTRAJAYA - Presiden Palestin, Mahmoud Abbas menjemput Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Najib Tun Razak melawat Palestin bagi
mengukuhkan lagi hubungan erat yang sedia terjalin di antara kedua-dua buah negara.

Pada majlis memperingati Hari Perpaduan Antarabangsa Rakyat Palestin di Pusat Konvensyen Antarabangsa Putrajaya (PICC) di sini hari ini, Timbalan
Pesuruhjaya Hubungan Antarabangsa Al Fatah Palestin, Dr Abdullah M.I. Abdullah menyampaikan jemputan itu bagi pihak Abbas.

"Tuan Perdana Menteri (Najib), benarkan saya secara terbuka menyampaikan jemputan Presiden kami, Mahmoud Abbas untuk anda melawat Palestin pada bila-bila masa yang anda suka, bagi mengeratkan lagi hubungan kukuh yang sedia terjalin yang telah membawa rakyat Palestin dan Malaysia seluruhnya ke arah keamanan dan kebebasan," katanya.

Najib turut hadir pada majlis makan tengah hari sempena sambutan hari perpaduan antarabangsa itu yang juga disertai Menteri Luar, Datuk Seri Anifah
Aman dan Duta Besar Palestin ke Malaysia, Abdelaziz Abughoush.

Abdullah kemudian menyampaikan ucapan penghargaan rakyat Palestin terhadap sokongan yang ditunjukkan oleh Malaysia.

"Hari Perpaduan ini telah terbukti menandakan kebangkitan terhadap ketidakadilan yang dilakukan ke atas rakyat Palestin. Undi yang dibuat Khamis lepas di Perhimpunan Agung Bangsa-bangsa Bersatu mengenai status rakyat Palestin menjadi bukti terhadap kesedaran dunia.

"Untuk itu, peluang diambil bagi kami menyuarakan terima kasih, penghargaan dan bersyukur terhadap semua individu, kumpulan dan kerajaan-kerajaan yang menyokong kami.

"Kami akan terus berjuang tanpa berlengah. Kami perlu mempertahankan bumi kami, rakyat dan bandar suci Baitulmuqadis. Kami mengharapkan sokongan daripada seluruh rakyat dan kerajaan di dunia," katanya.

Dalam pada itu, Anifah berkata, Malaysia telah terus berdiri teguh dan sejajar dalam menyokong perjuangan Palestin dan tercapainya penyelesaian
komprehensif terhadap konflik berdasarkan Peta Jalanan Kuartet dan usul Majlis Keselamatan Bangsa-Bangsa Bersatu supaya Israel dan Palestin hidup bersama sebelah-menyebelah dalam aman dan selamat.

Beliau berkata Peringatan Hari Perpaduan Antarabangsa bersama Rakyat Palestin tahun ini lebih bermakna kerana Perhimpunan Agung PBB telah meluluskan draf resolusi pada 29 November dalam usaha Palestin menjadi sebuah negara bukan anggota bertaraf pemerhati di Bangsa-Bangsa Bersatu.

"Malaysia dan 137 buah negara lain menyokong penuh usaha Palestin itu. Kami mengucapkan tahniah kepada pucuk pimpinan Palestin dan rakyatnya di atas pencapaian mercu tanda ini.

"Namun begitu, kita tahu bahawa laluan di masa akan datang masih lagi penuh cabaran tetapi memberi jaminan bahawa Malaysia di bawah kepimpinan Najib akan terus memain peranan dalam mencari penyelesaian secara aman, adil dan berkekalan terhadap soal Palestin," katanya. - Bernama


Wednesday, 5 December 2012

RAGAM KELUARGA PENIPU - Part 1


Mari baca artikel di bawah




Sekarang, mari baca statement dari JAWI

PENUTUPAN SEMENTARA MASJID AR-RAHMAN, JALAN PANTAI BARU

Bahawasanya saya Datuk Che Mat bin Che Ali,Pengarah Jabatan Agama Islam Wilayah Persekutuan merangkap Setiausaha Majlis Agama Islam Wilayah Persekutuan sentiasa mengambil tanggungjawab untuk menentukan semua masjid dan surau di Wilayah Persekutuan sentiasa berada di dalam keadaan selamat digunakan oleh para jemaah terutama pada solat fardhu lima waktu dan solat Jumaat.Oleh kerana terdapat banyak kerosakan di Masjid Ar-Rahman,Jalan Pantai Baru meliputi kebocoran bumbung, kerosakan pendawaian, kerosakan paip air dan air melimpah ketika hujan lebat,masjid ini telah ditutup sementara.Kerosakan ini mengancam keselamatan jemaah masjid sekiranya lambat dibaiki.

Sehubungan itu, JAWI telah mendapat peruntukan kewangan baru-baru ini untuk membaikpulih masjid pada tahun 2012. Masjid Ar-Rahman akan ditutup sementara mulai 1 Disember 2012 dan notis penutupan sementara telah dikeluarkan pada 20 November 2012.Penutupan ini bermula 1 Disember 2012 sehingga kerja-kerja baikpulih siap pada akhir bulan Jun 2013.Oleh demikian saya memohon ahli-ahli jemaah menunaikan solat di masjid berhampiran iaitu Masjid Tun Rahah Bangsar Village, Masjid Ikhlasiah Kg. Kerinchi,Masjid Saidina Abu Bakar As-Siddiq Jalan Ara Bangsar, Masjid Negara, Surau Jumaat Akademi Pengajian Islam Universiti Malaya dan Surau Jumaat Muhammadi Angkasapuri.

Oleh demikian kenyataan daripada orang tidak bertanggungjawab mengatakan kita menutup masjid adalah tidak benar sama sekali kerana penutupan masjid untuk dibaiki demi untuk keselamatan dan keselesaan jemaah.Sehubungan itu jangan ada pihak yang bermain politik dan isu ini diputarbelitkan kerana JAWI dan Kerajaan sentiasa berkhidmat untuk meningkatkan syiar Islam di negara ini.

Hahaha!
Bapak, Mak & Anak sama aje!
Yang bangang puak pencacai!


Wednesday, 28 November 2012

Puisi Buat Nik Aziz


PUISI BUAT NIK AZIZ
Nukilan Dr Maza



Bagi la kawe sepenggal lagi deh...

Dey tambi! Aku mau juga!

Cilaka punya olang tua! Gua lu mau letak mana?




Tuesday, 20 November 2012

"NIK MAT" nya berFITNAH.

Sebab kenapa UMNO kata mereka sentiasa mendoakan kebaikan untuk PAS.
Adakah ini FITNAH dari Nik Mohamad Abduh?


Monday, 19 November 2012

Sial punya si tua nyanyuk!

Aku pun tak faham, bila UMNO tolak islam?
Pening la aku wali selipar ni.



Aku percaya, Nik Aziz ni panjang umurnya dan akan menjadi sehina-hina si tua yang akan hanya tahu menyebut UMNO KAFIR UMNO KAFIR sahaja sepanjang masa.

Sunday, 18 November 2012

Istimewa untuk Puak Taksub PKR & PAS



Allah SWT berfirman yang bermaksud: "Tidak ada paksaan dalam agama (Islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali agama) yang teguh yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui." (Surah al-Baqarah ayat 256)

Apakah tafsiran ayat di atas yang mengatakan tidak ada paksaan dalam beragama?

Rasulullah SAW datang ke Madinah berhijrah daripada Mekkah untuk mencari tempat yang subur dalam dakwah baginda menyebarkan Islam dan mengajak manusia supaya kembali beriman kepada Allah SWT. Baginda telah membina Daulah Islamiah Madinah dan membuat perjanjian dengan penduduk kota tersebut atau yang lebih dikenal dengan Piagam Madinah.

Salah satu perkara yang menjadi persetujuan dalam piagam tersebut adalah kebebasan beragama bagi masing-masing individu. Tidak pernah Rasulullah SAW memaksa penduduk Madinah yang beragama Yahudi pada ketika itu untuk memeluk Islam. Bahkan yang terjadi baginda memerintahkan para sahabatnya untuk menghormati hak-hak mereka apalagi sebagai jiran tetangga.

Bahkan semasa perang pun, Islam melarang kaum muslimin untuk memaksa mereka agar memeluk agama Islam. Kepada mereka yang menjadi musuh, Islam memberikan tiga pilihan. Tiga perkara tersebut selalu baginda sampaikan kepada ketua tentera yang akan menuju ke medan Jihad.

Baginda memberi nasihat kepada mereka:

Pertama. Serulah musuh kalian untuk memeluk Islam, jika mereka menerima maka janganlah kalian memerangi mereka.

Kedua : Jika mereka menolak untuk masuk Islam, mintalah kepada mereka untuk membayar jizyah sebagai jaminan bagi keselamatan mereka. Jika mereka mahu menerima hal tersebut, maka tahanlah diri kalian dan janganlah memerangi mereka.

Ketiga : Jika mereka menolak untuk membayar jizyah, maka perangilah mereka.

Seorang muslim harus meyakini dengan sepenuh hati bahawa agama Islam adalah agama yang paling benar dan yang paling diredai oleh Allah SWT sebagaimana telah ditegaskan dalam Al-Quran, firman Allah SWT maksudnya : “Sesungguhnya agama yang diredai di sisi Allah hanyalah Islam” (Surah Ali Imran ayat 19)

Firman-Nya lagi yang bermaksud : “Barangsiapa mencari agama selain agama Islam, maka sekali-kali tidaklah akan diterima (agama itu) daripadanya, dan dia di akhirat termasuk orang-orang yang rugi.” (Surah Ali Imran ayat 85)

Akan tetapi keyakinan tersebut tidak boleh menjadi alasan seorang muslim untuk memaksa orang yang memeluk agama lain untuk masuk Islam. Islam sangat menghargai toleransi beragama yang diwujudkan dengan kebebasan setiap orang untuk mempercayai dan menjalankan agama masing-masing. Berdakwah kepada mereka digalakan dengan membawa akhlak yang mulia kerana taufik dan hidayah itu adalah hak Allah SWT.

Oleh kerana itu, ketika terjadi penaklukan kota al-Alqsa pada masa Khalifah Umar bin Khattab r.a. beliau tidak memerintahkan para tenteranya untuk mengusir kaum Nasrani dari negeri tersebut, justru khalifah tersebut memberikan kebebasan kepada mereka untuk menjalankan ajaran agama mereka. Oleh sebab itu, tidak ada pertentangan antara dua ayat tersebut.

Kerana ayat dalam surat Ali Imran menjelaskan tentang kebenaran agama Islam dan kewajiban setiap muslim untuk meyakininya. Sedangkan ayat dalam surat al-Baqarah menjelaskan tentang sikap kita terhadap orang yang memiliki kepercayaan yang berbeda dengan kita.

Sahabat yang dimuliakan, Walau bagimana pun tidak ada paksaan dalam beragama tetapi Islam amat tegas menjaga akidah umat Islam supaya tidak murtad atau dimurtadkan oleh agama lain. Terdapat hukum qisas iaitu hukum bunuh bagi sesiapa yang cuba murtad setelah mereka masuk Islam (setelah diberi peluang untuk bertaubat).

Murtad adalah bermaksud berpaling dari agama Islam kepada agama kufur samada dengan niat atau perbuatan atau perkataan yang membawa kepada kufur samada secara persendaan, engkar atau iktiqad.

Murtad adalah satu perbuatan yang paling keji dan hina . Paling dikutuk oleh Allah SWT kerana sesiapa yang murtad akan mendapat balasan neraka Jahanam mereka kekal di dalamnya.

Firman Allah SWT. yang bermaksud : "..Barangsiapa yang murtad di antara kamu dari agamanya lalu dia mati dalam kekafiran, maka mereka itulah yang sia-sia amalannya di dunia dan di akhirat dan mereka itulah penghuni neraka, mereka kekal di dalamnya." (Surah Al-Baqarah ayat 217)

Hukum asal bagi orang yang murtad ialah dibunuh. Ini berdasarkan kepada hujah dan dalil hadis Nabi SAW. yang bermaksud, "Sesiapa yang menukar agamanya (murtad) maka bunuhlah dia." (Hadis Riwayat Bukhari).

Hukum bunuh ini wajib dikenakan kepada semua penjenayah murtad samaada lelaki ataupun perempuan, tua ataupun muda tanpa sebarang perbedzaan. Sebelum hukuman dijalankan mereka yang murtad masih diberi peluang beberapa hari untuk bertaubat dan kembali kepada akidah dan ajaran Islam.

Sahabat yang dikasihi, Oleh itu umat Islam perlulah memahami sesungguhnya kebebasan dalam Islam ada hadnya bukan boleh menukar agama seperti menukar baju. Untuk mengatasi supaya gejala murtad (riddah) tidak berlaku dikalangan umat Islam, semua pihak perlulah menjalankan kerja-kerja dakwah dan tarbiah. Kerja-kerja amar makruf nahi mugkar perlulah berterusan dan tidak perlu bermusim. Ibu bapa, Jabatan Agama, JAKIM, PERKIM, Jemaah Islam, NGO Islam, Persatuan Islam dan Pendakwah Bebas perlulah bekerjasama membenteras gejala sosial dan gejala murtad berlaku dikalangan umat Islam.

Setiap pemimpin Islam perlu berhati-hati dalam memberi komen atau pandangan mengenai "kebebasan beragama" supaya tidak dikelirukan atau dimanipulasikan oleh orang-orang fasik atau akbar arus perdana yang suka menabur fitnah dan cuba memesongkan fakta dan ucapan seseorang demi kepentingan pihak tertentu.

Kenapa kita perlu kepada dakwah dan tarbiah berterusan dan setiap individu muslim bertanggungjawab menjalankan kerja-kerja mulia ini ? Ini adalah kerana suasana sekarang ini cukup merbahaya kerana terlalu banyak faktor-faktor yang boleh merosakkan iman dan akidah seseorang.

Dari Abu Hurairah r.a bahawasanya Rasulullah SAW bersabda yang bermaksud : "Bersegeralah kalian untuk berbuat amal soleh, kerana akan muncul berbagai fitnah seperti penggalan-penggalan malam yang gelap-gulita, ada orang yang paginya beriman, petangnya kafir. Ada yang petangnya beriman, paginya kafir. Ia jual agamanya dengan barang perhiasan dunia." (Hadis Riwayat Muslim)

Oleh itu semua pemimpin umat Islam janganlah membiarkan sesiapa sahaja dikalangan orang bukan Islam yang cuba merendahkan hukum-hukum Islam dan mengambil sikap membisu kerana kepentingan politik semata-mata. Perlu diingat semua kalian akan ditanya nanti di akhirat apa yang telah kalian lakukan ketika Islam dihina dan diperlekehkan oleh orang kafir yang membenci terhadap hukum-hukum Allah SWT.Sekurang-kurangnya kalian bangun berdemontrasi aman untuk menyatakan kemarahan kalian sebagai umat Islam yang bermaruah.

Doa yang membuatkan Kristian, Cina & India ketawakan Islam

Ni lah doa yang membuatkan bangsa lain mentertawakan kita. Dari pada mendoakan kehancuran sesama islam lagi baik doakan kehancuran tentera yahudi. Bodoh piang..







Tuesday, 13 November 2012

PRESIDENT REPUBLIC OF MALAYSIA


Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail
Presiden terhebat Parti Keadilan Rakyat. Presiden yang paling sibuk menjaga Suami & Anak, kaki kelentong. Presiden yang pandai berlakon drama bila nak backup Suami & Anak.
Bini : Presiden
Suami : Ketua Umum
Anak : Naib Presiden
Tempat Mesyuarat : Dapur, ruang tamu, bilik air, bilik tidur.
Masalah rakyat belakang cerita.
PKR ( Parti paling hebat dalam dunia )
Yang paling dungu, penyokongnya...Buta2 je kena bodohkan..Muahaha!

Saturday, 10 November 2012

KENYATAAN MEDIA



KENYATAAN MEDIA YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI


Dalam isu melibatkan kebebasan memilih agama termasuk penganut agama Islam seperti yang dinyatakan oleh Nurul Izzah, ramai pihak telah mengemukakan pandangan masing-masing.


Jelas kelihatan ada dua pandangan daripada dua kumpulan. Pertama, pandangan yang menyokong dan mempertahankan pendirian Nurul Izzah. Kedua, pandangan ahli-ahli akademik yang berautoriti dan pimpinan masyarakat yang menyanggah kenyataan Nurul Izzah. Nurul Izzah disifatkan sebagai jahil dalam agama Islam disamping umur yang terlalu muda untuk mengulas hal-hal akidah yang begitu berat konotasi dan implikasi.

Saya tertarik dengan kenyataan yang dibuat oleh pimpinan parasit PAS. Dr Zulkifli Ahmad dan Khalid Samad telah membuat kenyataan membela dan mempertahankan pandagan Nurul Izzah dengan alasan bahawa mereka yang menyanggah kenyataan Nurul Izzah tidak memahami maksud sebenar kenyataan Nurul Izzah itu dan tidak mengikuti penerangan lanjut yang diberikan dalam lokasi yang berlainan.

Dr Zulkifli Ahmad menyentuh persoalan bahawa Duli Yang Maha Mulia Sultan Selangor yang dilihat begitu tegas mengeluarkan kenyataan menyanggah apa yang disebutkan oleh Nurul Izzah sambil Baginda mengharapkan kenyataan-kenyataan sedemikian tidak berulang lagi demi menjaga kesucian agama Islam sebagai agama Persekutuan.

Saya membaca kenyataan Dr Zulkifli Ahmad dalam dua keadaan. Pertama, Dr Zulkifli seolah-olah cuba menasihatkan Sultan supaya memperolehi gambaran yang jelas sebelum membuat kenyataan. Kedua, Dr Zulkifli juga bagi saya merendahkan martabat Baginda Sultan yang terkenal dengan sifat sangat  berhati-hati sebelum mengeluarkan sebarang kenyataan. Biasanya Baginda akan merujuk kepada mereka yang berautoriti untuk mendapatkan kepelbagaian pandangan dan setelah itu membuat satu keputusan dan rumusan setelah dihadam selumat-lumatnya.

Agak lucu bagi saya bila Dr Zulkifli mengatakan bahawa beliau cukup rapat dengan Tuanku Sultan. Sejak bila pula beliau cukup rapat dengan Tuanku?  Sebagai Ahli Majlis Agama Islam Negeri Selangor dan bekas Exco Kerajaan Negeri Selangor yang dipertanggungjawabkan kepada portfolio Agma Islam saya tidak pernah melihat batang tubuh Dr Zulkifli di dalam majlis yang melibatkan Baginda Sultan khususnya dalam acara-acara mengenai Islam dan Adat Istiadat Melayu.

Sekali lagi saya merasakan Dr Zulkifli meletakkan dirinya terlalu tinggi hingga berasakan Institusi Kesultanan dan batang tubuh Tuanku Sultan boleh “dipermainkan" sesuka hati.

Bagi mereka yang mengenali Dr Zulkifli, sudah tentu dapat merasakan satu perbezaan yang agak nyata di antara Dr Zulkifli sebagai seorang intelek dan penggerak Islam dengan Dr Zulkifli sebagai ahli politik yang kini bersekongkol dengan Dato Seri Anwar Ibrahim dan DAP. Kini apa yang disuarakan adalah bayangan suara Anwar Ibrahim. Sebab itu bila anak Anwar Ibrahim mengeluarkan kenyataan “carbon copy” ayahandanya, antara pimpinan PAS yang melompat mempertahankan pendirian Nurul Izzah ialah Dr Zulkifli hingga beliau sanggup merendahkan martabat istana dan Ke Bawah Duli Tuanku untuk dijadikan justifikasi mengiakan pandangan Nurul Izzah itu.

YB DATO DR HASAN MOHAMED ALI
Presiden JATI
TTDI Kuala Lumpur
8 November 2012

Friday, 9 November 2012

PENDEDAHAN JUMAAT YANG MULIA. Wajib Baca.

Terima kasih kepada Google sebab dapat mengenalkan aku kepada dunia mereka-mereka ini yang claim mereka adalah pejuang "Humans Right".



Siti Kasim adalah peorang peguam yang mengajukan soalan kepada Nurul Izzah Anwar dalam forum di Gereja Full Gospel Tabernacle, Subang Jaya & kenyataannya di forum itu menjadi kontroversi kepada rakyat Malaysia.


Bila aku search kat Google " Siti Kasim" maka keluarlah image ini.

Maka aku klik la satu gambar siti

Cara beb....then aku klik lagi kat gambar ni sbb
nak tengok gambar ni dari web mana.

Ooo...sumber dari sini rupanya. Muslim for Progressive Values.
Dengan perasaan ingin tahu, aku explore pula apa itu pertubuhan Muslim 4 Progressive Values ni.
Inilah antara gambar yang aku boleh kongsi bersama. Yang lainnya, sahabat2 bolehlah baca sendiri kat website ni.

Perempuan mengimamkan solat jemaah.


Kutip derma...jihad kot?

Aktiviti ceramah

Rajin bersolat rupanya mereka ini.


Kemudian dengan rasa ingin tahu lagi aku carilah Twitter Siti Kassim Zabedah ini. Saja2 nak kenal-kenalan dengan kawan-kawannya ataupun nak lihat dia ni cenderung pada belah mana.


Ni Twitter Siti Kasim
::KLIK::

Apa yang aku jumpa, Ambiga adalah salah seorang yang Siti Kasim puja. Mungkin sama perjuangan dalam Humans Right.


Dan yang lebih mengejutkan aku lagi aku jumpa tweet Wan Saiful Wan Jan.
"Jumaat & Ramadhan. Dua waktu sebahagian orang islam jadi besar kepala dan anggap boleh parking sesuka hati."


Aku pun carilah siapa Wan Saiful Wan Jan


Oooo... dia ni Ketua Eksekutif di Pertubuhan Ideas.

Facebook IDEAS

Laman web IDEAS

Serba sedikit tentang IDEAS.

The Institute for Democracy and Economic Affairs (IDEAS) is inspired by the vision of Tunku Abdul Rahman Putra al-Haj, the first Prime Minister of Malaysia. IDEAS shares his vision as stated in the 1957 Proclamation of Independence that this nation should:

“be for ever a sovereign democratic and independent State founded upon the principles of liberty and justice and ever seeking the welfare and happiness of its people and the maintenance of a just peace among all nations”

IDEAS is Malaysia’s first think-tank dedicated to promoting market-based solutions to public policy challenges. We are an independent not-for-profit organisation. As a cross-partisan think tank, we work across the political spectrum. Our purpose is to advance market-based principles, and we are not bound by party politics, race or religion.

Our mission is to improve the level of understanding and acceptance of public policies based on the principles of rule of law, limited government, free markets and free individuals.

IDEAS was officially launched on 8 February 2010, in conjunction with Almarhum Tunku Abdul Rahman’s 107th birthday, by YBM Tengku Razaleigh Hamzah at Memorial Tunku Abdul Rahman Putra, Kuala Lumpur, in an event graced by three generations of Almarhum Tunku’s family members. (selected press coverage: The Star, The Edge and The Malaysian Insider)



Maka, kesimpulannya :
Ramai antara orang yang berpengaruh dan sekarang ni memegang jawatan penting dalam organisasi yang ada di Malaysia ini perlu di pantau dan dibersihkan. Harap-harap kerajaan yang sedia ada mulakan kempen BERSIH kan duri dalam daging demi untuk Malaysia. Bilangan mereka ini sangat kecil berbanding dengan rakyat Malaysia yang memerlukan pemimpin BERSIH. Tapi bilangan yang kecil inilah yang amat merbahaya dan boleh menggugat keharmonian Malaysia. Jangan berikan mereka ini ruang untuk berkembang. Maka, kempen BERSIH amatlah wajar diteruskan untuk membersihkan syaitan-syaitan ini. What they do, they get back.




Thursday, 8 November 2012

KASIHAN IZZAH??

KASIHAN IZZAH?

 Ni lah bahana parti cap anak beranak. Bila laki tersepit, bini tolong. Bila anak tersepit mak tolong. Bila dah macam ni pandai pulak menagih simpati. Alahai...

 

BAPAK KETUA UMUM
MAK PRESIDEN
ANAK NAIB PRESIDEN
Coming soon
BAPAK PM
MAK TPM 2
ANAK MENTERI 

Macam lakhanat....

Jom layan Bertam Nite PKR!

Wednesday, 7 November 2012

Kupasan menarik untuk dibaca.

"KEBEBASAN BERAGAMA"




(Lapuran daripada lamanweb www.agendadaily.com)

Kalau tak sebab Nurul Izzah Anwar nak tunjuk pandai dengan bercakap benda yang dia tidak pasti, kita pun tak tahu yang Ahli Parlimen PKR Lembah Pantai itu rupanya rancak juga berforum dalam gereja.

Forum dengan tajuk 'bola tanggung' seperti Negara Islam: Versi siapa?, Tanggungjawab Siapa? yang diadakan di Gereja Full Gospel Tabernacle, USJ, Subang Sabtu lalu.

Samada dalam gereja atau dewan dalam gereja, bagi masyarakat Melayu/Islam Malaysia adalah 'taboo' untuk buat program di tempat begitu.

Sebelum ini laporan mengenai polemik kenyataannya itu tidak menyebut dimana lokasi forum berkenaan diadakan.

Ada yang sangka ia berlangsung di sebuah dewan biasa saja.

Bila kita amati balik, ada kemungkinan sebab itulah Izzah gairah bercakap begitu dalam ketika jawab soalan hadirin.

Biasalah bila berada dalam satu majlis dalam gereja, dengan audien rata-rata kristian, boleh mendorong seseorang itu tunjuk dia liberal dan tidak sedar implikasi apa yang dikatanya.

Naib Presiden PKR itu ketika jawab soalan dalam forum yang dianjurkan oleh think tank Kristian Oriental Hearts and Mind Study Institute (OHMSI), dan Islamic Renaissance Front itu mahu orang Melayu diberi kebebasan penuh untuk memilih agama mereka.

Ini dibimbangi boleh membawa implikasi orang membayangkan mereka harus diberi kelonggaran memilih agama selain Islam.

Kalau rajin sila google nama Full Gospel Tabernacle, buka laman webnya, kita akan dapati ia juga ada sidang dalam Bahasa Malaysia. Siap dengan jadual lagi.

OHMSI pula memang diketahui umum think tank Kristian yang sebelum ini pernah anjur forum tajuk The Christian and the Malaysian General Election 2008.

Ia bukan pergerakan agama sahaja, melihat kepada seranai panelis yang dijemputnya termasuk Setiausaha Agung DAP Lim Guan Eng membayangkan ia amat minat dengan politik.

Oh ya.. forum The Christian and the Malaysian General Election 2008 dibuat sebelum PRU ke 12 iaitu 26 Januari 2008.

Apa maknanya semua ini? maknanya kemana undi orang kristian hendak pergi...

Sebab itu, jangan terkejut apabila Nurul Izzah 'tunjuk belangnya' dalam forum tersebut. Siapa tahu belang itu adalah untuk meraih undi.

izzah-postergerejaRamai yang terkejut membaca laporan mengenai  jawapan Nurul Izzah ketika ditanya oleh peserta forum (seorang perempuan) mengenai undang-undang yang melarang agama lain disebarkan kepada orang Islam.

“Tidak harus ada paksaan di dalam agama. Bagaimanakah seseorang itu boleh berkata maaf.. ini (kebebasan agama) hanya untuk bukan Melayu. Ia (sebenarnya) harus dilaksanakan sama rata (untuk semua kaum),” kata anak sulung Anwar Ibrahim itu.

Untuk rekod, undang-undang di Malaysia mengekang mubaligh/pendakwah bukan Islam untuk menyebarkan agama kepada rakyat yang beragama Islam.

Pada masa sama undang-undang syariah juga menetapkan seseorang yang memeluk Islam tidak boleh murtad demi memelihara kesucian Islam.

Berdasarkan video ucapan Nurul Izzah dalam forum tersebut, beliau menekankan isu pengkristianan orang Melayu boleh ditangani dengan mengasah keimanan penganut Islam itu sendiri.

"Walaupun saya bersekolah di Assunta yang mempunyai salib besar di dewannya …saya tidak terpengaruh (dengan ajaran Katholik,” kata beliau.

Turut serta sebagai panelis dalam forum tersebut adalah MP PAS Parit Buntar, Dr Mujahid Rawa, Ketua PKR Serawak Baru Bian, peguam Malik Imtiaz dan beberapa yang lain.

Sementara itu, Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) akan menjalankan siasatan lanjut terhadap rakaman ucapan Nurul Izzah di majlis tersebut.

Pengarahnya, Datuk Marzuki Hussin memberitahu Jais tidak teragak-agak untuk memanggil anak Nurul Izzah untuk memberikan keterangan jika terdapat maklumat yang bertentangan dan melanggari Majlis Fatwa.
“Jais perlu tengok terlebih dahulu dan dapatkan rakaman ucapan Nurul Izzah itu, kalau ada kenyataan-kenyataan yang tidak betul, kita akan buka fail lah,” katanya kepada pemberita semasa sidang media di Shah Alam petang Isnin.

Izzah dalam satu kenyataan di blognya pada Isnin mempertahankan pendirianya dengan memetik ayat al Quran dalam surah Al-Baqarah ayat 256 "Tidak ada paksaan dalam agama (Islam)".

Nurul Izzah hanya memetik satu ayat, terjemahan penuh kepada ayat yang disebut Nurul Izzah itu adalah "Tidak ada paksaan dalam ugama (Islam), kerana sesungguhnya telah nyata kebenaran (Islam) dari kesesatan (kufur). Oleh itu, sesiapa yang tidak percayakan Taghut, dan ia pula beriman kepada Allah, maka sesungguhnya ia telah berpegang kepada simpulan (tali ugama) yang teguh yang tidak akan putus. Dan (ingatlah), Allah Maha Mendengar, lagi Maha Mengetahui."

Beliau juga melalui kenyataan di blognya menegaskan beliau sama sekali tidak menggalakkan atau menerima murtad.

"Saya sama sekali tidak menggalakkan atau menerima murtad," katanya.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom menyifatkan sebagai berbahaya dan mengelirukan, kenyataan Nurul Izzah bahawa orang Melayu Islam bebas memilih agama di bawah faktor kebebasan beragama.

Beliau berkata kenyataan sedemikian adalah tidak wajar kerana ia boleh mengelirukan penafsiran masyarakat dan umat Islam.

"Di dalam Perlembagaan negara telah termaktub bahawa agama Islam adalah agama Persekutuan, dan setiap anak yang dilahirkan sebagai orang Islam maka dia itu kekal sebagai orang Islam," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas mempengerusikan Persidangan Pengerusi-pengerusi Jawatankuasa Hal Ehwal Islam seluruh Malaysia yang turut dihadiri negeri yang diwakili pembangkang di Kuala Lumpur Isnin.

Malah, Jamil Khir berkata, ayat Al-Quran yang digunakan Nurul Izzah bagi menyokong kenyataan beliau semasa forum berkenaan adalah luar daripada konteks sebenarnya kerana ayat itu berkaitan dengan hal orang bukan Islam yang tidak boleh dipaksa dalam penerimaan agama Islam.

Dalam pada itu, Presiden Jalur Tiga (JATI), Datuk Dr Hasan Ali dalam satu kenyataan pada Isnin turut sama 'belasah' Nurul Izzah. Menurut beliau, kenyataan Nurul Izzah membuka laluan dan tiket percuma kepada mereka yang mahu menyesatkan umat Islam.

"Pendirian Izzah yang kononnya berpandukan sepotong ayat Al-Quran itu telah membuka ruang yang cuba ditutup dan menjadikan gerakan memesongkan akidah bertambah kuat dan garang.

"Mereka mempunyai seluruh jentera dan keupayaan. Kenyataan Nurul Izzah memberi laluan dan tiket percuma kepada mereka menyesatkan Umat Islam," kata Hasan dalam satu kenyataan medianya.

Hasan kemudiannya melahirkan kebimbangannya bahawa keupayaan majlis agama dan pertubuhan badan bukan kerajaan (NGO) yang prihatin, membendung gejala memesongkan akidah ini mempunyai kelemahan dan batas-batasnya yang tersendiri.

"Bukan sahaja kita tidak mempunyai kuantiti dan kualiti tenaga pendakwah tetapi kita berdepan dengan orang-orang yang mempunyai pemikiran dan pengaruh seperti Nurul Izzah dan konco-konconya.

"Kehadiran orang-orang seperti ini dalam masyarakat kita pastinya menambahsulitkan lagi gerakerja memurnikan akidah yang sememangnya penuh dengan liku-liku itu," katanya lagi.

Hasan menambah apa yang berlaku kini membayangkan virus pluralisme agama dan fahaman Islam liberal sudah merebak luas.

"Kenyataan Nurul Izzah menjadi petanda bahawa gerakan ini sudah secara terang-terangan beroperasi secara aktif dalam masyarakat Melayu Islam di negara ini," kata Hasan.

Ketua Wanita UMNO Malaysia Datuk Seri Shahrizat Jalil pula meminta penjelasan daripada Nurul Izzah apa yang beliau dimaksudkan dengan “Melayu Bebas Pilih Agama?” seperti dilaporkan oleh akhbar Utusan Malaysia pada 4 November 2012

Dalam satu kenyataan beliau Wanita UMNO menolak sekeras-kerasnya pemikiran liberal yang cuba dibawa oleh beliau yang mana dengan jelas boleh meruntuhkan institusi agama Islam di Malaysia dan memecah belah serta menimbulkan huru-hara di kalangan masyarakat Melayu di Malaysia.

Wanita UMNO juga ingin mengetahui pendirian Datuk Seri Anwar Ibrahim selaku bapa dan Ketua Pembangkang serta Datin Seri Wan Azizah Wan Ismail selaku ibu dan Presiden PKR mengenai kenyataan Nurul Izzah yang jelas bertentangan dengan prinsip pembangkang supaya komuniti tidak sepatutnya dijadikan mangsa.

"Dengan ini kami menegaskan bahawa orang Melayu Islam tidak sepatutnya dipermainkan oleh pihak pembangkang semata-mata untuk kepentingan politik dalam mendapatkan sokongan kaum lain. Kenyataan YB Nurul Izzah juga jelas telah menggadaikan maruah Melayu Islam demi mencapai kehendak politik tanpa memikirkan kepentingan dan kemakmuran komuniti beragama di dalam Negara ini.

Wanita UMNO juga menegaskan bahawa kenyataan beliau ini amat bertentangan dengan Perkara 160, Perlembagaan Persekutuan yang mentakrifkan bahawa orang Melayu sebagai seseorang yang menganuti agama Islam dan Perkara 11, mengenai Kebebasan Beragama yang telah diamalkan dengan penuh harmoni di Negara ini.

5/11/2012 - OLEH HELME HANAFI - AGENDADAILY.COM

Tuesday, 6 November 2012

NURUL BASAH LAGI

My family affairs

We both always wanted the same thing and never encouraged to talk of that, isn’t?
And I think tonight is the night. I need you, Daddy… 
 




Sunday, 4 November 2012

Gua dah cakap, lu lagi macho dari Anwar Jubor.




KENYATAAN RASMI PRESIDEN MCA MENGENAI ISU HUDUD

1. Saya ingin merujuk kepada fitnah permainan politik Pakatan Rakyat berhubung dengan isu pendirian MCA berkaitan dengan perjuangan Enakmen Hudud PAS bahawa kononnya MCA menghina Islam dengan menyebarkan ideologi Islamofobia.

2. Saya telah berbincang dengan Ustaz Fathul Bari dari Pertubuhan Ilmuan Malaysia dan tidak ada masalah bagi MCA untuk menerima penerangan dari beliau tentang hukum hudud berdasarkan sumber-sumber Islam yang sebenar.

3. Ingin saya tegaskan di sini bahawa, ketika MCA bangkit untuk menentang perjuangan Enakmen Hudud versi PAS, MCA sebenarnya tidak menghina agama Islam kerana tindakan MCA mempertikaikan perjuangan sesebuah parti politk ( PAS ) adalah berbeza dengan penentangan MCA terhadap sesuatu agama ( Islam ). Isu ini sebenarnya telah dipolitikkan dan diputar oleh pemimpin Pakatan Rakyat apabila mereka menganggap sesebuah parti politik ( PAS ) itu adalah agama Islam.

4. Saya seringkali menyatakan bahawa pendirian politik Pakatan Rakyat selalunya konsisten untuk tidak konsisten. Dahulu Pengerusi DAP iaitu Karpal Singh sendiri bangkit mempersoalkan Sultan Perak,Sultan Azlan Shah mengenai campur tangan istana dalam isu pertukaran Pengarah Jabatan Agama Islam Perak (JAIP) dan Istana seharusnya bebas daripada sebarang penglibatan politik. Namun begitu , dalam isu pertikaian MCA terhadap Hudud versi PAS pula Pakatan RAKYAT hendak melibatkan Yang di Pertuan Agong demi memenuhi hawa nafsu dan kepentingan politik mereka sendiri.

5. Sekirannya Pakatan Rakyat benar–benar konsisten untuk memperjuangkan keadilan demi agama dan umat Islam, maka mengapa mereka hanya berdiam diri apabila pemimpin DAP iaitu Ngeh Koo Ham dalam tweetnya yang jelas menunjukkan beliau menghina dan memperlekehkan Islam apabila beliau menyatakan protest umat Islam terhadap Sam Bacile adalah satu perkara yang terlalu membazir masa dan tenaga. Peliknya juga dalam isu penghinaan Islam oleh pemimpin DAP ini mendapat ramai pemimpin PAS yang keluar menyokong dan mempertahankan beliau.

6. Selain itu, kami telah bersama menuntut kemerdekaan negara dan membangunkan negara hingga ke tahap ini. Tidak pernah sekalipun MCA melakukan sesuatu tindakan yang mengecam Agama Islam dan pengamalannya di Malaysia.

7. Sepertimana MCA menghormati agama-agama lain seperti Buddha, Kristian dan Hindu, MCA juga peka dan menghormati sensitiviti umat Islam negara ini, apatah lagi, Islam adalah agama rasmi persekutuan.

8. Hal ini terbukti dengan sokongan dan penerimaan MCA terhadap perlaksanaan Rukun-rukun Islam di negara ini seperti pembinaan masjid-masjid, institusi Tabung Haji yang memudahkan umat Islam menunaikan haji, penubuhan dan implementasi pusat zakat dan kutipannya, pembinaan sekolah-sekolah Agama, perbankan Islam, penerapan dasar-dasar Islam dalam kerajaan dan yang paling utama, MCA tidak pernah menentang malah menyokong dan mendokong bahawa Islam adalah Agama Persekutuan dengan agama-agama lain bebas diamalkan dengan aman dan damai seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Malaysia sejak Merdeka.

9. Rakyat perlu tahu pada Pilihan Raya Umum 1986, Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang ketika itu Pesuruhjaya Pas Kelantan telah mengeluarkan manifesto antara lain pelaksanaan undang-undang Islam turut berkuat kuasa ke atas orang bukan Islam. Manifesto PAS 1986 dalam muka surat lima menguatkuasakan undang-undang Islam di seluruh negeri dengan tidak meletakkan perbezaan atas sebab-sebab berlainan keturunan, bangsa, agama dan pangkat kecuali perkara berhubung dengan ibadat dan undang-undang kekeluargaan. “Dalam muka surat 24 pula dinyatakan bahawa hak-hak orang bukan Islam sama sahaja di sisi undang-undang jenayah dan sivil dengan orang-orang Islam dan ini adalah hudud sebenar berlandaskan Islam.

Oleh itu, dalam sesebuah Negara yang demokratik maka MCA hendak menyeru Pakatan Rakyat supaya meletak kembali Hudud sebagai salah satu manifesto mereka dalam pilihan raya akan datang ( PR 13 ) sepertimana PAS meletak manifesto Hudud terhadap bukan Islam pada pilihan raya 1986 demi menghormati dan menjunjung prinsip demokrasi.

10. MCA juga ingin mencabar pendirian PAS dan PKR dalam isu berkaitan tentang kenyataan Karpal Singh supaya melangkah mayat beliau dahulu sekirannya Negara Islam hendak ditubuhkan di Negara kita dan sama ada kenyataan tersebut merupakan kenyataan yang berbaur menghina Islam atau tidak. Keduanya , mereka juga perlu menyatakan pendirian mereka terhadap Tweeter Ngeh Koo Ham sama ada tweetnya yang mengatakan Are Muslim Wasting Too Much Time and Energy On This ( Protest Sam Bacile )?

11. MCA sekali lagi hendak mencabar pendirian DAP sama ada mereka bersama – sama MCA menentang pelaksanaan Hudud Versi PAS atau tidak ? Sekirannya mereka menyatakan mereka tidak berkongsi pendirian yang sama dengan MCA dalam isu Hudud versi PAS maka mereka perlu tampil memberitahu rakyat bahawa mereka menyokong pelaksanaan Hudud Versi PAS di negara kita. Diharapkan DAP tidak lari dan sembunyi daripada cabaran pendirian mereka dalam isu ini. Mereka hanya perlu menyatakan pendirian sokong atau tidak.

12. Justeru itu, saya sebagai Presiden MCA ingin menegaskan bahawa MCA adalah sebuah parti yang mendokong prinsip demokrasi. Oleh itu, demi menghormati dan menjunjung prinsip demokrasi maka Pakatan Rakyat perlu meletak Hudud versi PAS dalam manifesto mereka dalam Pilihan raya yang akan datang (PRU 13). 
Seandainya ia diterima dan disokong oleh majoriti rakyat Malaysia maka MCA akan menghormati kehendak rakyat Malaysia.

DATUK SERI DR CHUA SOI LEK
PRESIDEN MCA

Monday, 29 October 2012

Tertib Ibadah Korban


"Namun ingin pula saya menegur orang yang lebih dewasa yang melaksanakan Qurban, ada yang sungguh tiada adab tatkala melayan lembu yang bakal diQurban. Perlu kursus adab kepada sukarelawan yang mahu berqurban."~ Wardina Safiyyah


PLEASE SHARE- Moga sampai kepada mereka yang bertanggungjawab. Ibadah qurban menyatukan dan menyuburkan semangat orang Islam Alhamdulillah... kerana Allah kita melaksanakan Qurban- 

Namun Ibadah Qurban tempoh hari juga menjadi bukti bahawa sesetengah orang Islam kurang faham hukum Sunatullah dan cuma mengerti Syaritullah... Saya melihat ada yang

1. Pisau tak tajam sehingga tersekat-sekat tatkala menyembelih
2. Tertawa, kasar, bersuka ria ketika menjatuhkan lembu -(ITS NOT A GAME niether is it FUNNY ..its an ibadah)
3. Menyembelih lembu dihadapan lembu lain
4. TIDAK menutup mata lembu yang mahu disembelih
5.TIDAK membaca doa dan menyebut nama Allah
6. TIDAK memberi makan SEBELUM mengorbankan lembu.

DI MANA ADAB mu wahai Umat ISlam? 

Saya meletakkan tanggungjawab ini sepenunya kepada pihak masjid dan jabatan agama Islam lain di Malaysia kerana kurang peka dan TIDAK memantau adab, akhlak dan memberi garis panduan ketat kepada mereka yang mahu melaksanakan ibadah Qurban. Kita mahu pahala tetapi melayan binatang dengan kasar.. Saya juga keliru???? 

BUKAN semua saya akui, kerana ternyata ada sesetengah tempat melaksanakan Qurban dengan penuh adab dan hikmah mengikut cara sebenar ISlam~Wardina Safiyyah


Bergambar sambil menunjukan isyarat PEACE
dengan lembu yang baru dikorbankan

Tertib melakukan ibadah korban atau sekumpulan manusia yang
melepaskan geram tuntutan Royalti Minyak pada seekor lembu?




Wednesday, 24 October 2012

MCA & HUHUD. Apa yang aku faham.


21 Oktober 2012
Resolusi 2.3 yang diluluskan pada perwakilan Mesyuarat Agung Tahunan MCA ke 59

“The General Assembly condemns DAP for misleading the Chinese community on PAS’s hudud laws, paving the way for the implementation of PAS’s agenda in Malaysia.”

Apa yang aku faham, MCM menentang undang2 HUDUD PAS (Hudud versi PAS) yang tercetus atas kepentingan politik semata-mata.

Antara dalam draf Hudud PAS Undang-undang Kanun Jenayah Syariah Kelantan dan Terengganu yang dibuat oleh PAS ada menyatakan :

>Orang bukan Islam tidak termasuk dalam perlaksanaan undang-undang ini.
>Seksyen 14 menerangkan tentang liwat yang dimaksudkan dengan seseorang lelaki memasukkan zakarnya ke dalam dubur seseorang lelaki atau perempuan, kecuali isteri.

Mana yang anda pilih? Hudud PAS atau Hudud ISLAM?

Friday, 12 October 2012

Bila Cemburu Menguasai Iman


Bila cemburu menguasai iman seorang Ilmuan Agama.






Saya mengambil keputusan untuk mendapatkan kepastian. Saya menelefon ustaz muda UMNO yang dimaksudkan. Saya juga bersiap sedia untuk membidas beliau sekiranya beliau mengaku merendah-rendahkan Syeikh Ahmad Deedat dan Dr Zakir Naik. Namuan yang mengejutkan saya ialah, beliau menafikan pernah meragui akidah kedua tokoh tersebut. Bahkan beliau memuji keduanya. 

Ustaz tersebut juga menceritakan bahawa beliau telah menjelaskan isu tersebut kepada Ustaz Hussein Yee. Akhirnya Ustaz Hussein Yee tahu bahawa isu ini hanyalah tuduhan tidak berasas (fitnah) yang dilemparkan oleh pihak yang tidak berpuas-hati. Perbualan saya dengan ustaz tersebut berakhir dengan beberapa nasihat berharga dari hadis Nabi SAW.

Saturday, 29 September 2012

Tanya Najib




Pembentangan Bajet 2013 telah dilakukan. Oleh kerana Bajet kali ini dibuat selepas mengambil kira padangan daripada Rakyat, maka bolehlah digambarkan bahawa ia dibuat daripada Rakyat untuk Rakyat. Untuk itu, saya yakin seluruh warga Malaysia pasti akan gembira dengan Bajet itu nanti.

Maka dengan itu, saya harap anda semua dapat bersama-sama menyertai saya pada sesi #TanyaNajib Bajet 2013 pada pukul 9 malam, 3 Oktober (Rabu) depan. Pada sesi itu nanti anda semua boleh bertanya apa sahaja soalan kepada saya tentang Bajet tersebut.

Klik disini” untuk mengetahui dengan lebih lanjut tentang bagaimana untuk menyertainya. Saya sangat berharap dapat mendengar reaksi daripada anda semua pada sesi itu nanti.

We are one day away from the 2013 National Budget announcement. With countless proposals from the Rakyat taken into consideration, this budget truly represents something made by the people, for the people – and I’m confident that my fellow Malaysians will be pleased with the outcome.

Don't forget to join me for the upcoming #TanyaNajib Bajet 2013” session at 9.00pm on 3rd October (Wednesday), where you will be able to ask me questions on the Budget in real time.

Click "here" to learn more on how to participate. I’m looking forward to hearing from all of you then.

Najib Razak