Saturday 24 March 2012

HARAKAH Edisi Sabtu



2009 paling banyak kes rogol di Malaysia & antara negeri penyumbang adalah Kelantan. Kenapa Kelantan? Adakah sebab 20 tahun PAS memerintah Kelantan? Sebab negeri serambi mekah? Sebab UMNO kah? Mungkin sebab Menteri Besar banyak dosa yang paling lama berkhidmat.

Upacara Maulidur Rasul yang diadakan meniru budaya orang Kristian-Nik Aziz
Kalau nak Isle, nanti hok aku doh mampuh mu tuko ko Upacara Maulidur Aziz

Happy Birthday Bro! Haleluyah!

Berbalik kepada isu rogol tadi, Kelantan bukan sahaja penyumbang jenayah rogol  malahan Kelantan menjadi juara AIDS pada tahun 2010. Mereka juga adalah juara bertahan sejak 2008. Selangor juga sedang mencatat trend peningkatan kerana semakin hari semakin banyak pusat maksiat yang dibuka di negeri itu.
Dr Mahathir menempelak kerajaan Kelantan yang disifatkannya sebagai beriya-iya untuk mengamalkan undang-undang Islam tetapi pada masa sama gagal mengawal penduduk Kelantan sehingga menjadi negeri paling tinggi mencatat kadar jangkitan HIV untuk tempoh dua tahun sejak 2008.

Kelantan mencatatkan kes tertinggi iaitu 596 kes, diikuti Pahang 431, Selangor (378), Terengganu (315), Johor (243), Pulau Pinang (224), Kedah (176), Kuala Lumpur (175), Sarawak (146), Perak (124), Sabah (88), Melaka (80), Negeri Sembilan (62) dan Perlis (43).

“Negeri lain tidak ada hukum hudud pun, macam mana kita kawal (rakyat). Ini dia tidak kawal, dia tidak ajar agama betul.

“Kalau kawal betul orang akan tolak perbuatan yang membawa kepada penyakit Aids... ini dia tidak ajar agama, dia ajar politik, tapi dia hendak salahkan saya,” kata Dr Mahathir.

Apa kelas pentadbiran PAS Kelantan?

No comments:

Post a Comment