Friday 9 December 2011

Nik Aziz The Holy Kelantan

Tuan Guru Nik Aziz Alehee Sallee

Ni lah satu-satunya The Living Sami Buddha di Kelantan yang akan menghabiskan sisa-sisa hidupnya sebagai YB & Menteri Besar Kelantan. Kalau nak label dengan Si Tua kutuk yang tak sedar diri pun dah boleh sangat. Time umur dah getir macam ni...bawak2 la duduk kat rumah. Mu sedar tak yang mu ni si tua kutuk yang makan gaji buta lagi haram. Kalau gaji RM 1,000 yang dibayar dengan duit rakyat, makanya kerja pun kenalah dengan harga RM1,000. Kalau RM 10 pun, maka kerja pun nilainya RM10 lah. Jalan pun dah menggigil. Cakap dah merapu. Orang pun makin benci. Mu je yang perasan penganut mu suka kat mu.

The Living Buddha
Bergambar pun dah tak bole senyum. Dah tak bole bergambar pun. Urat pipi dah karat..


"Mantan Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad ketika menghadiri Pusat Pameran Antarabangsa Mahsuri (MIEC) sempena pembukaan Pameran Udara dan Maritim Antarabangsa Langkawi (LIMA) baru-baru ini menasihatkan Tuan Guru Nik Aziz supaya segera bersara daripada arena politik memandangkan Menteri Besar Kelantan itu sudah terlalu lama menyandang jawatan tersebut.

Tuan Guru Nik Aziz menegaskan hasrat untuk terus bertanding pada Pilihan Raya Umum ketiga belas (PRU-13) nanti tidak berubah.

“Dah orang nak kepada saya, nak buat lagu mana, apa saya boleh buat,” jelasnya.

Sementara itu, Ketua Penerangan PAS Negeri Dr Mohd Fadhli  Hassan ketika mengulas isu itu menegaskan Umno tidak berhak langsung mengulas isu itu.

“Bagi kita, apa saja Tok Guru kata, bahkan selagi Tok Guru ada, kita mahukan Tok Guru memimpin kita.

“Ini adalah hak ahli PAS, sesungguhnya selagi mana Tok Guru ada, kita nak Tok Guru yang memimpin PAS,” tegasnya"

The Legend of the Living Buddha
Nama pun dah Nik Aziz Nik Mat. Selagi NIKMAT dunia tak di tarik, selagi itulah meNIKMATi NIKMAT dunia sampai MATI.


No comments:

Post a Comment