Wednesday 8 May 2013

INI BARU BETUL


MELAYU MUDAH LUPA.

Melayu yang dimaksudkan bukan sahaja dari Pakatan Rakyat. Tapi melayu-melayu dari Barisan Nasional-UMNO juga tergolong dalam MELAYU MUDAH LUPA. Adakah 100% cina MCA berpaling tadah? Mana sumber yang mengatakan mereka SEMUA beralih arah? Kenapa tak cakap ada melayu UMNO juga yang memangkah Pakatan. Mungkin melayu itu sudah lupa MCA antara penyumbang yang besar dalam pilihanraya lepas. Melayu-melayu itu jugalah kini yang meniupkan sentimen perkauman.

Apa jenis melayu ini?
Fikirlah wahai melayu. Janganlah disempitkan sangat pemikiran melayu. Malulah kepada diri kamu sendiri wahai melayu. Hanya Melayu yang GAGAL akan menyalahkan bangsa lain.

1 comment:

  1. saya ada kwn cina mca.beliau juga kesal dgn apa yg dibuat oleh bangsanya.yg rugi mereka sbb x de suara dlm kerajaan.apa yg mca buat slama ni x dihargai.kalau pimpinan parti yg memperjuangkan nasib mereka pun dicemuh apa lagi umno.
    kwn saya ckp gak mereka ni memang x kenang budi dan x reti terimakasih.sebenarnya mca masih ada lg sokongan dr segelintir org cina yg menongkah arus 'ubah' sekarang tp mereka takut tunjukkan terang-terangan sbb kwn2 cina yg sokong dap akan tuduh mereka pengkhianat dan cemuh mereka.bg merka mca ni mcm x buat apa2 sedangkan mca telah berjuang untuk mereka semasa dlm kerajaan.padanlah muka mereka bila mca sudah merajuk.so kalau ada apa masalah,lu olang pegi jumpa itu olang dap ar....

    ReplyDelete