Tuesday, 11 February 2014

2 TAHUN MOHON TUBUH UMNO CAWANGAN TAK LULUS-LULUS





Untuk pengetahuan Pak Menteri, Yang Berhormat di sekitar Pengerang, ahli-ahli UMNO kawasan dan geng-geng kunyit, penduduk@jawatan kuasa penaja UMNO Taman Desaru Utama sudah 2 tahun memohon untuk menubuhkan UMNO cawangan TDU. Saya ulangi, sudah 2 tahun dan sehingga ke hari ini belum lulus lagi.

Adakah tempoh 2 tahun yang tak lulus-lulus itu normal?

Perkara dah sampai ke pengetahuan UMNO Bahagian. Dokumen & borang ahli pun dah cukup lengkap entah berapa kali update. Pun tak lulus juga. 2 tahun adalah tempoh yang lama untuk daftarkan cawangan baru. Macam ini kah cara mereka semua bekerja?
Link ini aku akan copy, paste, wassup, emel, msg kepada pucuk pimpinan dan mereka yang berkenaan. Mari kita semua tengok berapa lama mereka mengambil masa untuk selesaikan kes kecil ini. Kecik je pun...

2 comments:

  1. ermmm tumpang tanya..kenapa tak hantar terus ke ibu pejabat..

    bukan apa ..saya nie pernah terlibat dalam pertubuhan....walaupun berbeza tp konsepnya sama....biasanya mana org nak tubuh cawangan diorang akan minta borang jadi ahli dulu..lepas tu hantar ke ibu pejabat..kitaorang akan keyin maklumat untuk dapat no ahli ..cawangan penaja akan buat mesyuarat dan minit2 mesyuarat dan senarai jawatan kuasa penaja akan di hantar ke ibu pejabat....bende2 tu semua kami di ibu pejabat akan hantar ke ROS negeri..untuk dapatkan kelulusan....biasa dalam 2 bulan dh lulus..

    ReplyDelete
  2. Klu mcm tu masuk jer Pas atau PKR ..buat cawangan baru ..tak sampai berapa bulan sudah tentu lulus punya..

    ReplyDelete