Tuesday, 28 May 2013

KESIAN ANWAR IBRAHIM

ALAHAI... MUKA KESIAN
Kesian... Muka kembali ke zaman anak-anak..


Kesian adalah ayat yang paling sesuai ditujukan kepada Anwar Ibrahim yang terlalu kecewa kerana PRU13 masih tidah merasa lagi menjadi Perdana Menteri Malaysia.

Selepas taktik BLACKOUT BODOH dikantolkan oleh pendedahan ahli parlimen DAP sendiri dan dilondehkan oleh Pengerusi SPR, mangkuk ni sekali lagi membuat lawak kanak-kanak dengan membuat laporan polis tentang dakwat kekal selepas berlalunya 22 hari mengundi. Dakwat dah 22 hari hilang baru nak buat laporan polis? Kan BODOH namanya.


Selepas ini kita akan menyaksikan berderu-deru puak2 bebal ini akan ke balai polis untuk buat laporan. Silap hari akan kena batang hidung sendiri.


Lepas ni geng bebal ni dah boleh buat HIMPUNAN DAKWAT!


Aku mau ikut juga!!!


Monday, 27 May 2013

KITA BERPERANG DENGAN SIAPA??

Kita berperang dengan parti politik. Kita bukan berlawan dengan bangsa lagi lah yang seagama. Daripada kita guna perkataan CINA, MELAYU, INDIA dan sebagainya, aku rasa adalah lebih elok kalau kita guna DAP, PKR, PAS mahupun UMNO. Kita duduk dalam sebuah negara Malaysia yang berbilang bangsa. Gunakan mentaliti untuk berfikir yang sewajarnya.







Saturday, 25 May 2013

WELCOME TO DUNGU WORLD


Aku dah agak dah! Setiap ekor penyokong pembangkang memang makhluk paling DUNGU lagi SEKSI! Hahaha! Yes3x! Tepat sekali!

Pelakon dungu yang lupa pakai baju SPR semasa melakonkan adegan kira undi dalam gelap.

Siasatan awal Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) menunjukkan sekeping gambar dimuatkan di internet menunjukkan kononnya berlaku insiden lampu padam semasa pengiraan undi pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) 5 Mei lalu adalah fitnah dan lakonan itu dirakamkan sebelum PRU13 lagi.

Timbalan Pengerusi SPR Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata kesimpulan itu dibuat hasil penelitian beliau bersama pegawai-pegawainya.

“Mereka telah melakonkan perkara ini sebelum pilihan raya lagi untuk disebarkan di internet sebagai helah bagi menunjukkan kononnya berlaku kejadian lampu padam, sedangkan ini semua cerita karut.

“Pada gambar tersebut ditunjukkan kononnya petugas SPR sedang mengira kertas undi dan terpaksa menggunakan lampu bantuan kerana lampu padam sedangkan petugas itu langsung tidak memakai baju SPR,” katanya kepada Bernama ketika ditemui baru-baru ini.

Beliau berkata bukti paling nyata apabila gambar tersebut menunjukkan terdapat ramai pemberita dan jurugambar berada di dalam tempat pengiraan undi sedangkan hakikatnya tidak ada sesiapa yang boleh berada di tempat tersebut
melainkan petugas SPR dan ejen calon.

“Prosedur Operasi Standard (SOP) dan tatacara kerja seperti yang ditunjukkan oleh gambar itu langsung tidak betul… mereka sudah terlupa, hendak menipu tetapi tidak faham tatacara kerja dan tidak matang.

“Malah dulang yang digunakan untuk meletak kertas undi juga bukan dulang SPR, bahan dan saiznya berbeza.. banyak perkara dalam gambar tidak ikut SOP SPR,” katanya.

Wan Ahmad berkata sehingga kini tiada sebarang laporan polis dibuat berkaitan dakwaan lampu padam dan itu membuktikan bahawa ia ternyata fitnah pembohongan yang direka-reka dan tidak berasas.

“Kalau ada lampu padam, tentulah ada ejen-ejen parti membuat laporan polis, mereka mewakili calon, mereka ada di tempat mengira undi, jika lampu padam dia yang akan mula-mula sekali berlari buat laporan polis, tetapi tidak.

“Malah pada malam pengiraan undi itu juga, saya apabila mendapat ‘tweet’ mengatakan lampu padam oleh ‘cybertrooper’ yang tidak bertanggungjawab, kita terus semak kawasan mana, kita semak dengan pengarah negeri kita, Pegawai
Pengurus dan saluran sekolah yang dituduh tetapi ternyata tidak ada apa-apa,” katanya.


Saturday, 11 May 2013

PAS MENIPU LAGI

Aku malas nak cakap puak-puak Taliban ni. Perangai sebijik macam puak Ortodoks. Sendiri cari pasal, bila orang balas balik pukulan, terus edit video minta belas kasihan. Fitnah adalah makanan ruji puak ini. Songkok haji sekadar songkok untuk menunjukan imej warak walhal perangai mengalahkan setan.

Ni video sebelum di EDIT.



Ni video selepas di EDIT.


Ternyata selepas berkahwin dengan DAP & PKR, puak ini keliru antara MASJID dengan GEREJA. Semoga diberi Hidayah kepada puak-puak pelampau PAS ini.

Friday, 10 May 2013

POSTING BANDAR PENAWAR : CIKGU JALIL

Aku dijemput ke rumah ketua PDM, Cikgu Jalil hari Rabu lepas, malam di Bandar Penawar untuk jamuan makan & doa selamat. Sebelum tu pada petangnya, jamuan makan oleh DS Azalina. Di belakang rumah Cikgu Jalil ni dibuat Bilik Gerakan. Agak menarik juga. Berdasarkan maklumat, desas-desus dalam Bandar Penawar ni, Cikgu Jalil ni adalah salah seorang namanya yang tersenarai antara calon & beliau telah bersara awal untuk membantu berkempen.


Suasana belakang rumah@bilik gerakan

Selepas tahlil, Cikgu Jalil memberi ucapan. Beliau memaklumkan sepatutnya beliau kena menghadiri mesyuarat bersama YB Pengerang, YB Tg Surat, YB Penawar, Ketua Bahagian & Ketua Cawangan. "Agak suspen jugalah bila aku dengar". Tapi beliau tak dapat menghadirkan diri di sana kerana hasratnya adalah untuk bersama dalam jamuan yang diadakan dengan jentera kerja yang bertungkus lumus bersama membantu kempen pilihanraya. Lagipun jamuan ini telah dirancang awal.

BBQ Kambing, ayam, udang & ikan

Ringkasan ucapan beliau :
# Menyeru rakan2 bersama fikirkan pasal Agama, Bangsa & Negara.
# Jawatan tak penting.
# Melahirkan kerisauan tentang niat rakan senegara kita.
# Mohon melayu bersatu.
# Menyeru saudara2 di Bandar Penawar untuk bersama berjuang.
# Mohon fikirkan masa depan bangsa melayu.
# Mengajak bersama menaikan reputasi melayu.
# Akhir sekali mohon ampun & maaf atas salah silap sepanjang proses berkempen.

Apa yang aku dapat lihat, beliau ikhlas dalam menjalankan amanah dan seorang pejuang tulen UMNO, untuk Agama, Bangsa & Negara.

Gambar Cikgu Jalil aku tak masukan atas dasar hormat

Akhir sekali aku berterima kasih kepada beliau kerana menjemput kami datang makan & aku salute untuk Cikgu Jalil & jenteranya.



Wednesday, 8 May 2013

INI BARU BETUL


MELAYU MUDAH LUPA.

Melayu yang dimaksudkan bukan sahaja dari Pakatan Rakyat. Tapi melayu-melayu dari Barisan Nasional-UMNO juga tergolong dalam MELAYU MUDAH LUPA. Adakah 100% cina MCA berpaling tadah? Mana sumber yang mengatakan mereka SEMUA beralih arah? Kenapa tak cakap ada melayu UMNO juga yang memangkah Pakatan. Mungkin melayu itu sudah lupa MCA antara penyumbang yang besar dalam pilihanraya lepas. Melayu-melayu itu jugalah kini yang meniupkan sentimen perkauman.

Apa jenis melayu ini?
Fikirlah wahai melayu. Janganlah disempitkan sangat pemikiran melayu. Malulah kepada diri kamu sendiri wahai melayu. Hanya Melayu yang GAGAL akan menyalahkan bangsa lain.

Tuesday, 7 May 2013

APA KELASSS PAKATAN DENGAN U.S?

Ni keratan akhbar yang mengiktiraf pilihanraya Malaysia, yang terhebat di Asia. Harap pensyarah Universiti Dataran Merdeka, En. Anwar Ibrahim, dapat menceritakan pada pengikut2 dungunya yang bebal dan tak faham Bahasa Inggeris tentang perkara ini. Semoga pencacai bebal hampir dungu dikalangan kakitangan kerajaan yang menyokong Pakatan dapat faham mesej dari Presiden Amerika. Ni Presiden Amerika tau. Bukan Presiden Jijah Pakatan!


WASHINGTON - The United States has recognized Malaysia's election result, calling it the "most competitive" in the Southeast Asian nation's history, despite opposition claims of irregularities in the vote.

State Department spokesman Patrick Ventrell said the U.S. looked forward to working with the government to be formed by Prime Minister Najib Razak after his coalition returned to power after winning Sunday's parliamentary elections with a diminished majority and despite losing the popular vote.

Ventrell told reporters in Washington on Monday that the U.S. was aware of concerns about voting irregularities and noted the opposition parties faced significant restrictions on access to the media.

He said addressing these issues is important for strengthening confidence in the electoral process, and called on all parties "to peacefully respect the will of the voters."



Read more: http://www.vancouversun.com/news/recognizes+Malaysia+election+result+despite+opposition+claims+irregularities/8344591/story.html#ixzz2SbOI1Jad


TERIMALAH TAKDIR YANG TERTULIS

Monday, 6 May 2013

Friday, 3 May 2013

TRAGEDI DAKWAT KEKAL



Di Hulu Langat Selangor telah bergerak sebuah kumpulan dari rumah ke rumah untuk mencalit jari pengundi kononnya untuk mengundi kelak.

Sila pesan  kepada semua rakan,jiran,kenalan dan sanak saudara kita semua agar mereka tidak sesekali membenarkan jari mereka dicalit dgn apa2 pewarna atau dakwat sehingga hari mengundi nanti.

PKR, DAP dan PAS tidak putus2 berusaha untuk menimbulkan kekacauan serta kekecohan menjelang hari mengundi dan pada hari mengundi.

Sila bungkuskan jari anda sebelum keluar mengundi.



Cara menggunakan dakwat kekal oleh puak taksub PAS. Aku dah cakap banyak kali, puak ni memang bodoh tahap jingga. Dia boleh sapu satu badan dengan dakwat kekal. Pening siol aku dengan budak PAS ni!!


Percubaan anak Ketua Penipu untuk menipu, tapi tak jadi. Nurul Izzah memang terangsang bila tengok jari lelaki. Lebih2 lagi yang dah dikaler pada jari hantu atau pada jari yang satu tu..

KHABAR BERITA UNTUK TUAN GURU

Dato' Bentara Setia Tuan Guru Musyridul Am PAS Nik Aziz.
Ambik kau. Ni baru gelaran dunia.
Selaku Menteri Besar Kelantan & wakil rakyat sepanjang hayat. Saya mempersembahkan print skrin dari Facebook Al-Kunyit Anwar Ibrahim.


Aku sokong statement tu. Setakat ni memang sahih tak jumpa lagi la wakil rakyat atau Menteri Besar dari UMNO yang umurnya 83 tahun dan bertanding lagi untuk PRU13!! PERGHHH! Memang gempak terer. Gempak siot!

Lagi satu, aku nak batu api sikit kat Tuan Guru ni.. Anwar tulis mutiara kata dari Tuan Guru "tiada pemimpin dari UMNO yang boleh menandinginya". Kalau macam tu, pemimpin bukan islam macam DAP, MCA, MIC, HINDRAF, Benjamin Netanyahu tu kira, Nik Aziz ni celah gigi diaorang la yer??

Thursday, 2 May 2013

SUMPAH SAIFUL BUKHARI DI KAABAH

Peristiwa pada 9 April 2012.
Tapi baru saya terjumpa hari ini.
Tu pun masa membelek Blog House PK.
Harap dapatlah membuka hati semua.

MEMPERKENALKAN CALON DARI MUAR


Gambar aku snap dari Facebook seorang kawan.
KEMPEN PAKAI BAJU
TRADISIONAL JOHOR!
Nak kena tampo ke apa calon PKR ni?
Dah tak tau teluk belanga ngan cekak musang?

Aku pun ketawa jugak la bro!
Kah kah kah..

PANTUN 11 KERAT PILIHANRAYA

SEMUA TAK JADI


ANIS AFILDA, SALAH UMNO LAGI KAH?


Gambar risalah aku ambil dari facebook Anis Afilda, calon DUN Penawar. Kat dalam FB Anis, berderet gambar ni terbubuh pada wall. Cuma yang menarik perhatian aku ialah automatik UMNO & BN juga yang dipersalahkan. Report polis katanya telah dibuat cuma molek jugak la dipaparkan pada wall tu selang seli dengan gambar ni. Tak pernah ke terfikir provokasi dari DAP, PKR atau kumpulan hijau dari Singapura yang buat provokasi kat Pengerang membantah projek Rapid? Orang Penawar ni tak reti nak hantar cetak offset poster berbundle2 macam ni. Takda teknologi. Peruntukan pun takda. Fikir2kan lah..

Wednesday, 1 May 2013

NAH! AMBIK KAU PENCACAI PAKATAN YANG DUNGU

Video makhluk yang kempunan nak jadi Perdana Menteri bertaraf liwat tahap Jingga.